Eren & Gonce Hukuk Danışmanlık Bürosu

Tel: +90 212 284 55 66

Email: info@erengoncehukuk.com

Soybağının Reddi Davası Nedir? Av. Aylin Esra Eren – Av. Gizem Gonce

Türk Medeni Kanunu’nda açıkça düzenlendiği üzere; Evlilik birliğinin devamı süresince veya evlilik birliği sona ermesi akabinde 300 gün içerisinde doğan çocuğun babası, koca olarak kabul edilmektedir. Evlenme tarihinden başlamak suretiyle en az 180 gün geçmesi ile evliliğin sona ermesinden başlayarak en fazla 300 gün geçmesi halinde doğan çocuk evlilik birliği içerisinde ana rahmine düşmüş sayılacağından koca, baba kabul edilmektedir. İşbu süreler içerisinde evlilik birliği içerisinde doğduğu kabul edilen çocuğun babasının koca dışında başka biri olması durumunda ise; soy bağının reddi davası açılması gerekmektedir. Evlilik birliği içerisinde koca sıfatı bulunan taraf; çocuğun doğumu ile veya baba olmadığını veya ananın gebe kaldığı dönemde başka bir kişiyle cinsel münasebetinin olduğunu öğrendiği tarihten itibaren 1 yıl içerisinde, çocuk ergin olduğu dönemden başlayarak 1 yıl içerisinde soy bağının reddi davası açmalıdır. Ergin olmayan çocuk için öncelikle sulh hukuk mahkemesinden kayyum atanması talebinde bulunulmalıdır. Sulh hukuk mahkemesinin, ergin olmayan çocuk için kayyum ataması akabinde kayyumluk kararının kayyuma tebliği ile birlikte 1 yıl içerisinde soy bağının reddi davası açılabilir.

soybağı reddi

soybağı reddi davası

kayyum

iddet müddeti